mhi - اشتباهی که هرمدیری باید از آن بپرهیزد | شیوه ای مطلوب برای رشد

اشتباهی که هرمدیری باید از آن بپرهیزد | شیوه ای مطلوب برای رشد

یک هدف مهم آن است که شما مدیری باشید که در قبال افرادش، درست رفتار می کند. این کار را به خوبی انجام دهید زیرا در این صورت خواهید دید که کارکنان نیز فراتر از توقعات شما عمل خواهند کرد. زمان طلا است. اگر وقتتان را صرف رشد بهترین افرادتان کنید، کل سازمانتان از آن بهره مند خواهد شد.


اشتباهی که هر رهبری مدیریتی  باید از آن بپرهیزد


یک هدف مهم آن است که شما مدیری باشید که در قبال افرادش، درست رفتار می کند. این کار را به خوبی انجام دهید زیرا در این صورت خواهید دید که کارکنان نیز فراتر از توقعات شما عمل خواهند کرد. اما مراقب یک اشتباه باشید. بسیاری از رمدیران از عبارت «خوب است، اما ...» استفاده می کنند. به این مثالها توجه کنید:


•    «شما کار بزرگی برای برگزاری جلسة ما با مشتریان کلیدی انجام دادید اما واقعاً انتظار داشتم تعداد بیشتری از آنها در این جلسه شرکت کنند.»
•    «عملکرد واحد شما در طول شش ماهة نخست، بر اساس اهداف و بودجة تعیین شده بوده اما مطمئن نیستم بتوان آن را حفظ کرد.»


برخی از مدیران از عبارت «خوب است، اما ...» به این دلیل استفاده می کنند که نمی خواهند وضع مناسبی را از دست بدهند. به عبارت دیگر آنها نمی خواهند کاری کنند که کارکنانشان تصور کنند همه چیز خوب است. اما دلیل این امر هر چه  باشد، انگیزة کارکنان را از میان خواهد برد. 


شما می توانید همین عبارت را به شکل دیگری به کار ببرید تا تاثیرگذارتر باشد، مثلاً:


•    «شما کار بزرگی برای برگزاری جلسة ما با مشتریان کلیدی انجام دادید. از نحوة کار شما راضی هستم. آیا انتظار حضار بیشتری را داشتید؟»
•    «عملکرد شما خوب بوده است. شش ماة دوم پیش روی شما است. برای افزایش عملکردمان، باید همگی با حداکثر تلاش  فعالیت کنیم . آیا شما نیز چنین احساسی دارید؟»

برای حذف این «اماها» ، باید خوب فکر کنیم . در این تلاش، همچنین باید توجه زیادی به انگیزة افراد داشته باشیم. 


توجه به افراد دارای بهترین عملکرد

 

وقتی جرج سولتی  رهبر ارکستر سمفونیک شیکاگو، در نظر داشت تا ارکستری جهانی ایجاد کند، تلاش نکرد تا کل اعضای ارکستر به موفقیت برسند. در واقع، او افرادی را که دارای عملکرد ضعیفی بودند  نادیده گرفت و تمامی توجهش را معطوف به 20 موسیقیدان برتر کرد .این افراد زنان و مردانی بودند که مصرانه به دنبال تولید محصولی تازه بودند. حق با سولتی بود. شاید به نظر برسد که تمرکز بر نقاط قوت و عدم تلاش برای ترمیم نقاط ضعف کار درستی نباشد اما این روش کارآیی دارد. 


زمان طلا است. اگر وقتتان را صرف رشد بهترین افرادتان کنید، کل سازمانتان از آن بهره مند خواهد شد.
 

نظرات
دیدگاه ارسال کنید